.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. فواید و مضرات روغن حیوانی
تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.(ادامه)
کودکان به طور ویژه به کلوچه‌ها و بیسکویت‌های مملو از شکلات، شکر و خامه علاقه دارند، اما آیا این خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی واقعا برای بچه‌ها مفید هستند؟ به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
کودکان به طور ویژه به کلوچه‌ها و بیسکویت‌های مملو از شکلات، شکر و خامه علاقه دارند، اما آیا این خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی واقعا برای بچه‌ها مفید هستند؟(ادامه)
توجه به میزان چربی خون بسیار ضروری است؛ چرا که چربی خون به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. معرفی بهترین میوه‌ها برای کنترل چربی خون
توجه به میزان چربی خون بسیار ضروری است؛ چرا که چربی خون به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.(ادامه)
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند. ۷ توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.(ادامه)
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به ارائه توصیه‌هایی برای مصرف شیرینی و آجیل در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت. توصیه‌هایی برای مصرف آجیل و شیرینی در عید
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به ارائه توصیه‌هایی برای مصرف شیرینی و آجیل در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت.(ادامه)
تنها مراجعه به روانشناس یا مصرف داروهای آرامبخش یا انجام یک سری تمرینات ذهنی برای بهبود خلق وخو و حالات روحی کفایت نمی‌کند، بلکه تغذیه درست نیز نقش به سزایی در بهبود سلامت روحی و روانی و کاهش تحریک پذیری و عصبانیت دارد. ۴ غذایی که شما را عصبانی می‌کنند
تنها مراجعه به روانشناس یا مصرف داروهای آرامبخش یا انجام یک سری تمرینات ذهنی برای بهبود خلق وخو و حالات روحی کفایت نمی‌کند، بلکه تغذیه درست نیز نقش به سزایی در بهبود سلامت روحی و روانی و کاهش تحریک پذیری و عصبانیت دارد.(ادامه)
رژیم کتوژنیک یا «کتو» که قرن‌ها برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد، امروز می‌تواند مضرات زیادی برای فرد داشته باشد. فریب نخورید! با رژیم کتوژنیک به وزن ایده‌آل نمی‌رسید
رژیم کتوژنیک یا «کتو» که قرن‌ها برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد، امروز می‌تواند مضرات زیادی برای فرد داشته باشد.(ادامه)
بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده آمریکا، هر ۴۰ ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می‌شود. چه ساعاتی در روز احتمال حمله قلبی بیشتر است؟
بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده آمریکا، هر ۴۰ ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می‌شود.(ادامه)
زیاده‌روی در مصرف پنیرها می‌تواند در درجه اول باعث ابتلا به یبوست شود. پنیرهای مختلف سرشار از چربی و دارای فیبر بسیار کم هستند درحالی که همین ویژگی می‌تواند سرعت فرایند هضم را کاهش بدهد و شرایط عبور مدفوع از روده‌ها را سخت‌تر کند. اگر پنیر زیاد می‌خورید، منتظر این ۴ عارضه باشید
زیاده‌روی در مصرف پنیرها می‌تواند در درجه اول باعث ابتلا به یبوست شود. پنیرهای مختلف سرشار از چربی و دارای فیبر بسیار کم هستند درحالی که همین ویژگی می‌تواند سرعت فرایند هضم را کاهش بدهد و شرایط عبور مدفوع از روده‌ها را سخت‌تر کند.(ادامه)
راز چگونگی رسیدن به طول عمر بالای ژاپنی‌ها فاش شد. راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟
راز چگونگی رسیدن به طول عمر بالای ژاپنی‌ها فاش شد.(ادامه)
خوردن غذاهای خوب برای قلب به همان اندازه مهم است که باید از خوردن غذاهای مضر خودداری کنید. اولویت دادن به غذاهای کامل، میوه‌ها و سبزیجات آسان است؛ اما باید پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و آب نبات را هم کنار بگذارید. ۷ نوع خوراکی بد برای سلامتی قلب
خوردن غذاهای خوب برای قلب به همان اندازه مهم است که باید از خوردن غذاهای مضر خودداری کنید. اولویت دادن به غذاهای کامل، میوه‌ها و سبزیجات آسان است؛ اما باید پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و آب نبات را هم کنار بگذارید.(ادامه)
یک متخصص تغذیه، در خصوص مضرات جوشاندن شیر که به صورت باز خریداری می شود، توضیحاتی داد. جوشاندن شیر مفید است یا مضر؟
یک متخصص تغذیه، در خصوص مضرات جوشاندن شیر که به صورت باز خریداری می شود، توضیحاتی داد.(ادامه)
حفظ تعادل در رژیم غذایی در هر سنی ضروری است، اما شاید لازم باشد از ۴۰ سالگی به بعد بخواهید به منظور ارتقای سلامت بدن، به طور جدی‌تری روی برنامه غذایی خود نظارت داشته باشید. مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند
حفظ تعادل در رژیم غذایی در هر سنی ضروری است، اما شاید لازم باشد از ۴۰ سالگی به بعد بخواهید به منظور ارتقای سلامت بدن، به طور جدی‌تری روی برنامه غذایی خود نظارت داشته باشید.(ادامه)
بهترین راه برای کاهش کلسترول، از دیدگاه تغذیه‌ای، کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس است. روش‌های پایین آوردن کلسترول خون
بهترین راه برای کاهش کلسترول، از دیدگاه تغذیه‌ای، کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس است.(ادامه)
۵ خوراکی مضر برای سلامت روده
غذاهای سرخ‌شده، به ویژه سیب زمینی در فرآیند سرخ کردن، سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و نمک می‌شوند. این غذاها باکتری‌های مفید روده را کاهش می‌دهند و حتی ممکن است منجر به التهاب بیشتر روده شوند.(ادامه)
۵ خوراکی مفید برای بهبود کبد چرب
بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت بوده اما می‌تواند به‌ مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با علائمی از جمله دل‌ درد، بی‌اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.(ادامه)
غذا نقشی کلیدی در تمرکز حواس دارد؛ اما مهم‌تر از تغذیه، خواب خوب، استراحت منظم یا حتی تغییر شیفتی راننده‌ها برای تضمین سفری آرام و بی‌حادثه است. این ایده، ممکن است منجر شود که شما به فکر رانندگی در شب بیفتید تا در سفرهای طولانی به ترافیک برخورد نکنید. کدام خوراکی‌ها شما را هنگام رانندگی بیدار نگه می‌دارند؟
غذا نقشی کلیدی در تمرکز حواس دارد؛ اما مهم‌تر از تغذیه، خواب خوب، استراحت منظم یا حتی تغییر شیفتی راننده‌ها برای تضمین سفری آرام و بی‌حادثه است. این ایده، ممکن است منجر شود که شما به فکر رانندگی در شب بیفتید تا در سفرهای طولانی به ترافیک برخورد نکنید.(ادامه)
غذا نقشی کلیدی در تمرکز حواس دارد؛ اما مهم‌تر از تغذیه، خواب خوب، استراحت منظم یا حتی تغییر شیفتی راننده‌ها برای تضمین سفری آرام و بی‌حادثه است. این ایده، ممکن است منجر شود که شما به فکر رانندگی در شب بیفتید تا در سفرهای طولانی به ترافیک برخورد نکنید. کدام خوراکی‌ها شما را هنگام رانندگی بیدار نگه می‌دارند؟
غذا نقشی کلیدی در تمرکز حواس دارد؛ اما مهم‌تر از تغذیه، خواب خوب، استراحت منظم یا حتی تغییر شیفتی راننده‌ها برای تضمین سفری آرام و بی‌حادثه است. این ایده، ممکن است منجر شود که شما به فکر رانندگی در شب بیفتید تا در سفرهای طولانی به ترافیک برخورد نکنید.(ادامه)
هوشیاری در زمان رانندگی را نباید دست کم گرفت. یک مطالعه، برای اولین بار در فرانسه، تأثیر انواع مختلف وعده‌های غذایی را بر مدت زمان ترمز گرفتن رانندگان اندازه‌گیری کرده است. کدام خوراکی‌ها شما را موقع رانندگی بیدار نگه می‌دارند؟
هوشیاری در زمان رانندگی را نباید دست کم گرفت. یک مطالعه، برای اولین بار در فرانسه، تأثیر انواع مختلف وعده‌های غذایی را بر مدت زمان ترمز گرفتن رانندگان اندازه‌گیری کرده است.(ادامه)

‌

داشتن اطلاعات برای انتخاب مواد غذایی خوب و داشتن فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری از بیماری ها از جمله سرطان کمک کند. برای کاهش خطر سرطان تغذیه مناسب داشته باشید
‌ داشتن اطلاعات برای انتخاب مواد غذایی خوب و داشتن فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری از بیماری ها از جمله سرطان کمک کند.(ادامه)
مصرف برنج و کربوهیدرات‌ها هیچ ارتباطی نمی‌تواند با غلظت خون افراد داشته باشد. کدام مواد غذایی خون را غلیظ می‌کند؟
مصرف برنج و کربوهیدرات‌ها هیچ ارتباطی نمی‌تواند با غلظت خون افراد داشته باشد.(ادامه)
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با مصرف پیتزا؛ نیتریت، چربی اشباع و ترانس، سدیم و کالری زیادی وارد بدن می‌شود. محبوب‌ترین فست فود دنیا چه بلایی سرتان می‌آورد؟
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با مصرف پیتزا؛ نیتریت، چربی اشباع و ترانس، سدیم و کالری زیادی وارد بدن می‌شود.(ادامه)
یک فوق‌تخصص گوارش و کبد با اشاره به علل بروز کبد چرب، راه‌های تشخیص و درمان این بیماری را تشریح کرد. راه‌ درمان "کبد چرب" چیست؟
یک فوق‌تخصص گوارش و کبد با اشاره به علل بروز کبد چرب، راه‌های تشخیص و درمان این بیماری را تشریح کرد.(ادامه)
چرا باید شیره و ارده را با هم مصرف کنیم ؟
شیره و ارده از مواد مغذی هستند که مصرف آنها خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد و کاهش وزن و درمان ضعف عمومی تنها چند نمونه از خواص عالی شیره ارده می باشد.(ادامه)
مصرف غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر در کنار کاهش دریافت قند، غلات تصفیه‌شده و چربی‌های اشباع تاثیر مثبتی بر این موضوع دارند. ۴ خوراکی برای از بین بردن چربی شکم
مصرف غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر در کنار کاهش دریافت قند، غلات تصفیه‌شده و چربی‌های اشباع تاثیر مثبتی بر این موضوع دارند.(ادامه)
ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین راه برای لاغری چیست؟
طبق تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، این روش راهی خوشمزه برای کاهش وزن و حفظ سلامت قلب و عروق هم است.(ادامه)
20 روش تقویت روحیه در کمتر از یک ساعت (علمی و ثابت شده)
(ادامه)
چهار ماده غذایی مفید برای قلب
تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد از این رو با انتخاب هوشمندانه مواد غذایی می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داد.(ادامه)
فواید تخم بلدرچین برای سیستم ایمنی بدن
تخم بلدرچین سرشار از کلسترول، سدیم، پروتئین، ویتامین D، کلسیم، آهن و پتاسیم است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید خواهد بود.(ادامه)
صبحانه‌ای مناسب برای کاهش کلسترول بد
کارشناسان حوزه سلامت مصرف جو، موز، آجیل و غلات را صبحانه ای مناسب برای کاهش کلسترول بد معرفی می کنند.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 17 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.